Spieren kweken

Hoe spieren kweken?

Spieren kweken, ofwel spiermassa opbouwen is makkelijker dan u wellicht denkt.

Spierenkweken.nl geeft goed onderbouwde adviezen en helpt jou bij het maken van de juiste keuzes. Op deze site vindt u alle relevante wetenschappelijke inzichten en informatie die jou gaan helpen bij het kweken van spieren. Hoe gek je het wil maken, is helemaal aan jezelf!

Let op! Er zit een wezenlijk verschil in spieren kweken en snel gewicht aankomen! Bij dit laatste moet je goed opletten niet teveel aan te komen in vet!

Effectief spieren kweken berust op de volgende pijlers:

Het een kan niet zonder het ander! U moet in alle pijlers voldoende tijd en energie steken. Zo zijn er veel sporters die ontzettend hard trainen, maar toch niet groeien. Het probleem is dan een te lage energie inname veroorzaakt door te weinig eten en supplementen.

U groeit nog steeds slecht?

Traint u hard, eet u meer dan genoeg en toch bouwt u weinig spiermassa op? Dan neemt u te weinig rust. Slapen is net zo belangrijk als trainen en voeding. Rust is nodig om spieren effectief te laten herstellen en op te bouwen.

Supplementen zijn geen wondermiddel maar werken wel!

Zonder goede training, een basis voedingsschema en voldoende rust heeft het nemen van supplementen absoluut geen zin. Maar doet u voorgaande wel goed? Dan verdienen supplementen zeker een plaats in uw voedingsschema. Vooral als u weet welke supplementen u moet nemen en de supplementen bovendien goed timed voor maximaal effect!

Eiwitten voor spiergroei

Aminozuren als bouwstenen voor de spieren

Eiwitten bestaan uit aminozuren en dit zijn de bouwstenen van je spieren. Een van de aller-belangrijkste dingen voor effectieve spiergroei is direct na een training een goede portie snel opneembare eiwitten te nemen. Dit kan uit voeding, maar goedkoper en veel praktischer zijn whey eiwit supplementen. Je neemt dit poeder mee in je shakebeker, lost het op in water of melk en kunt het meteen na de training innemen.

Hoewel de portie na je training de belangrijkste is, is 1 portie per dag absoluut onvoldoende om aan je eiwitbehoefte te komen. Het is op een intensief trainingsschema namelijk erg belangrijk om altijd voldoende aminozuren te hebben circuleren in het bloed. Dit kan alleen als u om de 2 a 3 uur een flinke portie (+30 gram) eiwitten nuttigt. Denk hierbij aan het eten van eieren, tonijn, vlees, kip, vis etc. Of als je weer voor gemak gaat, een whey eiwit supplement. Wij vonden een handige vergelijkingstabel voor whey eiwitten op prijs/ kwaliteit op krachttraining.net. Doe er uw voordeel mee.

Voor spieren kweken is niet alleen eiwit nodig…

hard trainenZeker zo belangrijk als eiwitten is energie. Energie om de eiwitten in te bouwen en energie voor harde en intense trainingen. Energie komt meestal uit koolhydraten, dit kan het lichaam het snelst verwerken en gebruiken. Het nadeel van koolhydraten is dat je er ook makkelijker vet mee kweekt. Tenzij je de inname goed timed! 

Firmus-weightgainer-aardbei-isolated-web

Ideale mix, slechts €24,95 per 2kg

Hier komen weightgainers om de hoek kijken. Deze bevatten een goede mix van snel opneembare koolhydraten en eiwitten die mits goed getimed je absoluut helpen
bij het kweken van spieren zonder vet aan te zetten. Neem 1 portie weightgainer (40 gram) vlak voor je training en drink er ook gerust een tijdens je training voor de nodige energie. De aanwezige eiwitten helpen je spiermassa beschermen tijdens de intensieve workout. Als je weightgainers ook als tussendoortje neemt, dan zullen je spieren zeker makkelijker groeien, maar moet je wel meer opletten voor (teveel) vetopslag. Hou het volgende weightgainer schema aan (ook op niet trainingsdagen!):

  • 5 tot 7x trainen per week: 3 weightgainers/ dag
  • 3 tot 5x trainen per week: 2 weightgainers/ dag
  • 1 tot 3x trainen per week: 1 weightgainer/ dag

Naast weightgainers kan je voor extra punch ook creatine monohydraat inzetten (10% meer kracht). Overweeg daarnaast ook zeker een Pre- en Post-workout, niet voor niets is dit standaard kost voor de big boys.

Geen zin om het zelf uit te zoeken?

Wij hebben het uitzoekwerk al voor u gedaan voor de belangrijkste supplementen voor spiergroei en komen tot het volgende rijtje must-haves:

  1. Whey isolaat
  2. Weightgainer
  3. Creatine monohydraat
  4. Pre-workout
  5. Post-workout

Kant-en-klare training-, voeding- en supplementenschema’s om snel spieren te kweken!

M1-tot-3GevorderdMaak het uzelf makkelijk en koop voor een belachelijk laag bedrag een gecombineerd training-, voeding- en supplementenschema, speciaal gericht op uw specifieke situatie. Dit zijn zeer uitgebreide schema’s tussen de 40 en 80 pagina’s! U kunt kiezen wat uw trainingservaring is en hoevaak u traint, thuis of in de sportschool. Met zo’n schema kunt u direct aan de slag met gegarandeerd resultaat! Ga naar onze schema pagina.

Handige tip, de Smartshaker!

Er bestaan 1000-en-1-dozijn aan shakebekers, maar eentje die er echt tussenuit springt is de zogenaamde ‘Smartshake’. Waarom? Vooral omdat deze beker maar liefst 3 compartimenten heeft om je eiwitpoeder (of andere supplementen) in te doen, zodat je in 1 klap je pre-, during- en postworkout mee kunt nemen. Erg handig! Bovendien is de Smartshake te verkrijgen in diverse coole kleuren voor zowel dames als heren, is het lekvrij en zit er levenslange garantie op. Een shop die veel soorten Smartshakes verkoopt is Krachtshop, check de Smartshaker

Word Een Gespierde God Binnen 8 Weken

Tip! Glenn Goossens heeft een revolutionaire methode ontwikkeld die zorgt voor:
  • Explosieve spiergroei
  • Het drastisch verlagen van je vetpercentage
  • Zeer snel resultaat
Klik op de link hieronder krijg het lichaam dat je altijd al had willen hebben.

Gespierde God Risicovrij Uitproberen

(4.041x gelezen)